lördag 1 januari 2011

Årets första dag

Nytt år, nya möjligheter. Gårdagen gick över förväntan gällande mat och tankar och det är jag väldigt tacksam för. 2010 var ett år av stor förändring för mig gällande mitt beroende, framför allt gällande att få tydliga verktyg för mitt tillfrisknande. Matplan, tolvstegsprogram, gemenskap, ren fakta om beroendehjärnan och vad som händer biokemiskt vid olika tillstånd och tankar, förebilder. Jag fick också möjligheten att berätta offentligt om mitt beroende genom artikeln i Expressen och på så sätt kunnat få kontakt med fler. Kanske hittade du mig genom den artikeln. Jag önskar oss alla ett gott nytt år. Bara för idag ska jag vara abstinent och fortsätta söka mitt tillfrisknande.

1 kommentar:

Smith sa...

Gott Nytt År! Jag hade också en bra och lugn nyårsafton. Dagen idag har även den gått bra, men har varit lite trixigare med en hel del fällor som jag lätt hade kunnat ramla i. Är glad och stolt över att jag låtit bli... Morgondagen blir antagligen också en prövning (kalas) som jag hoppas jag kan hantera! Tack för ditt stöd!