söndag 23 januari 2011

En titt i backspegeln

Fjärde dagen, det är varmt. 36 grader i skuggan gör att promenader gör sig bäst på morgon och seneftermiddag/kväll. Imorse tog vi en timmes promenad på stranden innan frukost - gudomligt. Verkligen en friskfaktor! Middagen igår kväll var riktigt, riktigt god. Jag tog in en osträtt till förrätt och jag skulle enbart äta hälften, vilket jag gjorde. Men det var riktigt, riktigt jobbigt eftersom det var så gott, och jag ville verkligen länsa tallriken. Just den känslan av att längtan efter att äta tar över hela mitt sinne, var längesedan jag kände. Jag berättade för min man, som ett verktyg för att få det att lätta lite, vilket det gjorde. Det kändes lite som en titt i backspegeln, som ett minne från hur det var förut: Jag har inte haft en sådan känsla sedan jag började med matplanen för snart 10 veckor sedan. Jag skulle inte vilja kalla det bakslag, men det är ett vittne om att jag behöver vara alert, varje dag. Att jag behöver använda mina verktyg, varje dag.
Idag har det gått bättre. Nu är vi snart på väg ut igen och ska leta middagsrestaurang. Det finns väldigt gott om dem, så det kommer inte att bli ett problem. Varje dag - ett steg vidare i tillfrisknande.

Inga kommentarer: