tisdag 18 januari 2011

Godnatt

Grammis har varit en väldigt trevlig tillställning ikväll. Välproducerad, välgenomförd. Det gick bra med maten. Förrätten bestod av gravad laxcarpaccio med dijonsenapsås och kantareller. Varmrätten var helstekt biff med haricot vert och madeirasås (ingen potatisgratäng för mig). Och desserten som bestod av tryfflar för de andra blev hallon och björnbär med vispad grädde till mig. Hela måltiden var underbart god, och vår servitör visade mig stor hänsyn och service. Det gick bra att väga, vid alla tre måltiderna. Jag hade delat upp mängderna och skrev ner vad det blev. Festen på Caféet efteråt var väldigt trevlig, många bekanta ansikten att prata med.
Nu är det dags att sova lite grann. Tack för ert support!

2 kommentarer:

Magdalena sa...

Strongt med vägning på en sån tillställning tycker jag! jag skulle inte våga mest för att det skulel kännas pinsamt, dra till sig den uppmärksmhet som jag i vanliga fall vill undvika kring min egen person, skulle undra vad folk tyckte etc. Strongt!

Gunilla Sahlin sa...

MAGDALENA - tack för din kommentar (såg den först nu). Det är faktiskt inte en så stor sak, när jag väl är ute. Folk kan undra, och om jag känner för att prata om det berättar jag om mitt sockerberoende. Men om jag inte är sugen på att gå in på det, säger jag att jag har en ätstörning som gör att jag behöver väga maten, och då brukar personen i fråga lämna mig i fred, i respekt. Kram G