måndag 17 januari 2011

Grammisgalan på Kungliga Operan ikväll


Ikväll är det gala, det ska bli riktigt roligt!
Jag konsultar som projektledare och producent inom musik- och eventindustrin, vilket du kan läsa mer om här. Ikväll är det branschfest - Grammisgalan - på Operan i Stockholm, och jag ser verkligen fram emot det. Prisutdelningarna börjar redan 16.30 och därefter är det middag på Operakällaren, vars köksmästare lagade menyn till Kronprinsessbröllopet förra sommaren. Efterfesten är på Café Opera, och en av studenterna på Musik & Eventarrangör i Nyköping (som jag föreläser för ibland, och sitter i ledningsgruppen) gör efterfesten som examensarbete. Det kommer att bli en helkväll!
Jag och maken, som har ett förflutet i musikindustrin, ska gå tillsammans. Jag har planerat så gott som jag kan utifrån beroendeperspektivet. Jag har anmält specialkost, fått bekräftat att det är ok. Jag tar med mig vågen. Jag har inte helt klart för mig vilken handväska jag ska använda, eftersom vågen inte får plats i kuvert-handväskan, och nästa storlek svarta som jag har, är numret för stort. Det är gala, så jag vill inte känna mig som en baglady.=) Vi får se hur det blir. Kanske håller jag vågen i handen på samma sätt som min lilla handväska.
Jag kommer att äta lunch lite senare idag, så jag står mig längre. Middagen ikväll kommer antagligen inte igång förrän ca 20.00.
Som det känns nu är kvällen inte ångestladdad i stil med hur exempelvis julafton var, men om det blir så, kommer jag garanterat att blogga från galan/middagen som verktyg.
Håll tummarna för mig idag =) Önskar oss alla en abstinent måndag.

11 kommentarer:

Slottets lilla värld sa...

Åh så spännande det låter! Ser verkligen fram emot en redovisning av kvällen sen!!
Lycka till!!

Gunilla Sahlin sa...

SLOTTETS LILLA VÄRLD - jajemän, det kan du räkna med. =)

Anonym sa...

Kanske kan du lämna in vågen i köket. Sätt en namlapp på.

och ha det så mysigt!

/S

Gunilla Sahlin sa...

Hej S - tack för tipset! Gunilla

A sa...

Du skulle inte kunna lämna den i garderoben med ytterkläderna och sedan hämta den inför middagen.

Känner igen väsk-problemet när man måste ha flera lite större saker med sig på gala eller liknande. Några gånger har jag haft med mig saker i en snygg liten presentpåse, eller så har jag delat upp sakerna (vilket iof kanske inte funkar i ditt fall) och låta den person jag har sällskap med under kvällen ta vissa saker i sin väska el likn.

Kram o hoppas ni får en riktigt trevlig kväll!
/Anna

Gunilla Sahlin sa...

Tack för tipset Anna! Kram G

Söt som socker sa...

Lycka till idag/kväll Gunilla. Tycker det är kul att läsa.om hur du tacklar vardagsproblemen och du gör det så bra oxå! Själv så föll jag för pepparkakorna i helgen och nu är det svårt att ta sig ur det. Men jag ska klara det, känns som att klarar jag dag ett så ska det kunna gå. Som du skriver, en dag u taget, en timme i taget.
Kram och lycka till igen!

/Kim

Smith sa...

Hoppas du har en härlig galakväll och lyckas hålla dig till en okej kost! kram

Gunilla Sahlin sa...

SÖT SOM SOCKER - tack för dina fina tankar. Håller tummarna för din abstinens.
SMITH - det gick bra, tack! Kramar till båda, Gunilla

Sarah sa...

Måste bara fråga. Känns det inte konstigt eller något i den stilen att plocka upp en våg och börja slabba med maten för att väga den. Speciellt om man är på restaurang? Hade nog själv hamnat i överätningsträsket istället för att ta med mig en våg. Jag hade säkert velat göra det men inte vågat.

Gunilla Sahlin sa...

SARA - nej, det känns inte konstigt. För mig är det värre att inte väga, eftersom effekterna av mitt överätande blir så mycket värre än den eventuellt uppkomna situationen att be om en extra tallrik. Och jag har fått bra snits på det, det blir inget slabbande med maten. Jag tror att det i grunden handlar om att jag inte skäms ett dugg för att jag har vågen med mig. Det är ett av mina bästa verktyg och det sociala sammanhanget ska inte få avgöra om jag ska kunna klara av situationen eller inte. Det bestämmer jag själv.