lördag 29 januari 2011

Karaoke och delfiner

Vi njuter verkligen i fulla drag, särskilt som vi får rapporter om att det är riktigt, riktigt kallt hemma. Här är det över 30 grader varje dag och vi har inte sett ett moln på 10 dagar.
Igår kväll vågade jag mig upp och sjöng Whitney Houstons "I will allways love you" till min underbare make, det var speciellt. =) Karaokerestaurangen har Goas hittills trevligaste servitörer, och när vi beställde exakt samma mat som förra gången, vilket var ett antal dagar sedan, hade de stenkoll på att jag behövde en extra tallrik och att jag önskade extra smör. Behövde inte ens be om det.
Idag ska vi ut och titta på delfiner och grilla goanskt på en strand i närheten, ser fram emot det.
Jag tar med mig lite eget, eftersom jag inte är helt säker på att hela min matplan kommer att kunna fyllas. "Fresh fruit" är som bekant inget för mig, och det är bl.a. vad som utlovas. Jag har med mig egna oliver och en del andra konserver från Sverige, och det är jag verkligen så glad för. Jag behöver inte falla offer för omständigheter.
BIlder på delfiner utlovas i nästa inlägg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känns som du varvat ner ordentligt? Ingen rastlös känsla längre? :-) Låter ljuvligt med sol, värme och badutflykter! Här i Sverige är våren på väg, sakta, sakta och ljuset börjar återvända. Ni kommer hem lagom för att hinna njuta av den!
/S

Gunilla Sahlin sa...

S - tack för din kommentar. Ja, jag har verkligen börjat slappna av och det är underbart. Vi ser fram emot att komma hem och möta våren. Kramar G