lördag 15 januari 2011

Nedräkning


Om fem dagar, inklusive idag, åker vi till Indien i två veckor. Det börjar brännas nu. =) Det ska bli oerhört skönt att få lite sol och värme mitt i denna vinter. Vem kunde tro att det skulle bli två kalla, vita vintrar på raken. Jag har de senaste tio vintrarna åkt till ett varmt ställe. En, två eller tre veckor till en strand någonstans i världen. Indien blir första gången och det ska bli spännande, vi har fått mängder med tips från bekanta som varit där. Har du varit där? Har du något tips du vill dela med dig av?
För mig som beroende står fler saker än solkräm och myggmedel på listan. Jag har gjort en grundlig planering över hur det hela ska gå till matmässigt och det känns som att jag täckt alla delar. Jag har en extravåg som jag kommer att ta med mig, och extra batterier. Jag ska köpa små burkar som jag kan ha för-portionerade nötter i, exempelvis i ryggsäcken när vi är på utflykt. Hotellet erbjuder kontinental frukost vilket innebär att jag kommer kunna ha goda valmöjligheter till en för mig bra frukost. Vi ska börja packa lite i helgen, eftersom dagarna fram till onsdag är hyfsat fulla med aktiviteter. Det blir min första resa med matplan +matvåg, vilket ska bli intressant. Jag känner mig inte särskilt orolig, men jag har stor respekt för semester-monstret. Det som säger till mig att jag visst kan dricka smoothies och äta pasta, eller varför inte friterat. Eller en liten, liten dessert. Som om semestern är ett vaakum, ett annat tillstånd där de vanliga reglerna inte gäller, och de vanliga konsekvenserna som av en händelse skulle utebli. Så är det naturligtvis inte. Min beroendehjärna reagerar på indiska sötsaker precis på samma sätt som på svenska. End of discussion.

3 kommentarer:

Nelliesmamma sa...

Hahaha....jag sitter och skrattar HÖGT när jag läser om hur din hjärna försöker lura till sig socker.

Jag har alltid- precis som du - trott att jag varit ensam om den här sjukan.

På nåt vis känns det bättre när man vet att vi är fler. Det är inte bara jag som är "dum i huvet". Det är inte MEJ det är fel på. Det är en SJUKA som måste behandlas som en SJUKA.

Den disiga dagen blev lite ljusare....

Gunilla Sahlin sa...

NELLIES MAMMA - tack för din kommentar. Det är absolut en sjukdom, och den är inte du. Du är Nemmies mamma som har en sjukdom. Tack för din respons. Kram G

Smith sa...

Jag har aldrig varit i Indien, men skulle absolut försöka få tillfälle att träna några pass yoga på något yogainstitut med gott rykte om jag reste dit!