fredag 7 januari 2011

Vårkänslor?


Nej, det är en illusion.
Idag är det är tögrader för första gången sedan mitten på november och fåglarna kvittrar. Så här en vecka in på det nya året skänker dagens väder endast en glimt av det som komma skall; vår, värme, ljus, dofter. Men innan dess ska januari, februari och mars - kända, hårda, kalla vintermånader genomlevas. Jag älskar att det redan nu börjar gå mot ljusare tider. Dagen länger sig några minuter varje dag. Jag älskar att vi om 12 dagar ska åka till Indien i två veckor för semester, sol och värme. Jag älskar att stå inför ett nytt år med nya utmaningar och erfarenheter.
2011 har börjat bra. Förhållandevis lugn och ro. Tid för eftertanke. Stolt över att ha klarat helgerna utan att trilla dit. På måndag börjar verkligheten igen och jag ska krama ur varje stund jag kan tills dess. Fylla på batterierna. Njuta av att bo i en underbar idyll. Fortsätta mitt abstinenta tillfrisknande i tolvstegsprogrammet.
Nej, det är inte vår än, men våren kommer och jag längtar. Tills dess tar jag en dag i taget. Idag ska jag vara abstinent. Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte idag.

2 kommentarer:

Magdalena sa...

Åh så kul med Indienresa, det är mitt favoritland. Vart ska ni åka?
Kommer det bli svårt att planera maten tror du?

Gunilla Sahlin sa...

Hej! Goa. Har du varit där? Det kommer ett inlägg snart om mina förberedelser inför resan. Kram G