fredag 23 december 2011

Bloggjouren: Dags att knyta sig + information om telefonmöten

Efter 45 mils körning, en god kopp te och en bit gruyereost och trevlig gemenskap är det dags att göra natt. Jag känner på mig att jag kommer att somna som en stock.

Imorgon blir det ägg och bacon till frukost, med lite tomat och gurka bland annat. Dessa dagar, när risken för sug är större än vanligt, märker jag att mina måltider blir extra viktiga. En väl anpassad frukost är en fantastiskt start på dagen, och ett viktigt verktyg för mig.

Vill passa på och tipsa om tolvstegs-telefon/internetmöten som finns tillgängliga i helgen (inget annat är annonserat på respektive hemsida) :
OA - Anonyma Överätare
Lördag 09.00-10.00
Söndag 08.30-09.30
Så här ringer du upp till båda: Tel 08-5000 1500. Kod 359 194. Ring upp 5-10 min före mötets start.
AA - Anonyma Alkoholister
Mer information här.
FAA - Anonyma Matmissbrukare
Söndag 09.30-10.30
Så här ringer du: Tel 08-5000 1500. Kod 359 034. Ring tidigast 10 min före mötesstart. Om du är först kommer en automatisk röst att be dig ange deltagarantal. Tryck då 15#.

Telefonmöten är en viktig livlina för många av oss under dessa dagar, och under alla dagar. Om du aldrig ringt in på något, ta chansen och gör det för första gången under helgen. Det är en stor styrka att vara fler, och dela sina erfarenheter med andra som förstår. Du är inte ensam, inte någonsin.

Om du har fler tips på telefon/onlinemöten, tipsa gärna genom att kommentera!
Sov gott när det blir dags.

Under julen går inläggen under benämningen "Blogg-jouren". Bloggen är öppen för alla som behöver extra stöd under dessa dagar, när exponeringen av socker/kolhydrater, alkohol etc är betydligt kraftigare än vanligt.

Inga kommentarer: